Jedną z istotnych czynności w ramach raportowania transakcji grupowych jest wybór metody szacowania cen. W szkoleniu wideo zwrócono uwagę na problemy wynikające z ograniczonego katalogu metod dla transakcji zakupowych. Ponadto scharakteryzowano pięć podstawowych metod kalkulacji cen.
Nieodłącznym elementem w procesie identyfikacji metody jest właściwy wybór strony testowanej. Jej wybór uzależniony jest od analizy FAR, o której mowa w pkt 3.18 Wytycznych OECD w sprawie cen transferowych.
Dodatkowo zwrócono uwagę na sposób kalkulacji cen w kontekście bazy kosztowej. W zależności od zidentyfikowanych rodzajów kosztów podatnicy są zobligowani do wyboru odpowiedniej metody. Najwięcej ryzyk rozpoznajemy w wyborze pomiędzy metodą koszt plus a metodą marży transakcyjnej netto.
Ostatnim zagadnieniem omówionym w wykładzie jest zwrócenie uwagi na czas sporządzenia analizy porównawczej. Analizie poddana została formuła ex ante (price setting approach) oraz ex post (outcome testing approach).
Program szkolenia:
1. Wybór metody szacowania cen
2. Wybór strony testowanej
3. Sposób kalkulacji
4. Price setting approach vs. outcome testing approach
Prowadzący: dr Jarosław F. Mika
Czas trwania: 19 minut
Szczegóły: Kupując szkolenie otrzymujesz dostęp do nagrania na 1 rok – czas liczony jest od momentu zakupu.
Cena podana na stronie jest kwotą brutto.
80,00 zł (z VAT)
80,00 zł (z VAT)