Instytut Cen Transferowych Akademia Podatkowa
Instytut Cen Transferowych Akademia Podatkowa Sp. z o.o.
Jedną z istotnych czynności w ramach raportowania transakcji grupowych jest wybór metody szacowania cen. W szkoleniu wideo zwrócono uwagę na problemy wynikające z ograniczonego katalogu metod dla transakcji zakupowych. Ponadto scharakteryzowano pięć podstawowych metod kalkulacji cen.
Nieodłącznym elementem w procesie identyfikacji metody jest właściwy wybór strony testowanej. Jej wybór uzależniony jest od analizy FAR, o której mowa w pkt 3.18 Wytycznych OECD w sprawie cen transferowych.
Dodatkowo zwrócono uwagę na sposób kalkulacji cen w kontekście bazy kosztowej. W zależności od zidentyfikowanych rodzajów kosztów podatnicy są zobligowani do wyboru odpowiedniej metody. Najwięcej ryzyk rozpoznajemy w wyborze pomiędzy metodą koszt plus a metodą marży transakcyjnej netto.
Ostatnim zagadnieniem omówionym w wykładzie jest zwrócenie uwagi na czas sporządzenia analizy porównawczej. Analizie poddana została formuła ex ante (price setting approach) oraz ex post (outcome testing approach).
1. Wybór metody szacowania cen
2. Wybór strony testowanej
3. Sposób kalkulacji
4. Price setting approach vs. outcome testing approach
19 minut
Kupując szkolenie otrzymujesz dostęp do nagrania na 1 rok – czas liczony jest od momentu zakupu.
Cena podana na stronie jest kwotą brutto.